Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Share this Topic Page
X

1 000 ensimmäistä päivää

Hyvä alku terveelle elämälle

1 000 päivää kasvua ja muutosta

Ruokavaliollasi on merkitystä vauvan hyvinvointiin

Usein kuulee sanottavan, että raskausaikana pitäisi syödä kahden edestä. Raskausaikana ruokavalion laatu on kuitenkin tärkeämpää kuin määrä. Kun valitset ruoka-aineita kaikista ruokaryhmistä, voit olla varma siitä, että ruokavaliosi on terveellinen ja tasapainoinen.

Äidinmaidossa on kaikki, mitä pikkuisesi tarvitsee.

Äidinmaito on parasta ruokaa vauvallesi. Siitä vauva saa tasapainoisen ravinnon ja suojan monia sairauksia vastaan. Äidinmaidossa on luonnostaan täydellinen annos proteiinia, hiilihydraatteja ja rasvoja,
ja ne vastaavat vauvan energiantarvetta.

Minä syön itse!

Kun lapsi konttaa, kävelee ja kohta myös juoksee, ruoasta pitää saada paljon energiaa ja riittävästi vitamiineja ja kivennäisaineita. Lisäksi taaperosi tarvitsee kunnollista puruvastusta, uusia jännittäviä makuelämyksiä ja entistä vaihtelevampaa ruokaa.

Laadukasta ja turvallista

Tietopaketti vauvan kiinteiden ruokien aloittamisesta

Pienten lasten ravitsemukselliset tarpeet poikkeavat isompien lasten ja aikuisten ravitsemuksellisista tarpeista. Vauvalle sopiva, oikeanlainen ruokavalio pitää sisällään paljon vitamiineja ja mineraaleja. Tässä muutamia faktoja, jotka kannattaa pitää mielessä, kun vauva alkaa syödä kiinteitä ruokia.

10 vinkkiä imetysajan ruokavalioon

Imetysaika on tärkeä ja erityinen ajanjakso niin äidin kuin vauvan elämässä. Vaihteleva ja tasapainoinen ruokavalio on kaiken lähtökohta, ja sen koostamisessa maalaisjärjellä pääsee jo pitkälle. Tässä kuitenkin muutamia hyviä vinkkejä terveelliseen imetysajan ruokavalioon.

Raskauslaskuri

Raskauslaskurin avulla voit helposti laskea vauvasi lasketun ajan. Syötä laskuriin viimeisten kuukautistesi alkamispäivä. Laskuri antaa arvion lasketusta ajasta. Onnea odotukseen.